The Puglia Diaries

The thrills and spills of a British Council Language Assistant in Molfetta, Italy

Elly, from Yorkshire to Molfetta for her Erasmus experience

Leave a comment

A blog post I wrote on the ‘Wanderlust’ Travel Blog to remember my time in Molfetta. Nostalgia!! (also a chance to try my hand at blogging in Italian…)

WANDERLUST my travel blog

1400434883418

Ho conosciuto Elly due anni fa a casa di amici, era l’8 Dicembre e lei era appena arrivata a Molfetta. Come da tradizione si preparavano le frittelle, lei era perfettamente a suo agio e sembrava apprezzare questa specialità tipicamente pugliese. Molfetta è una città di porto, la gente va e viene, ma non capita tutti i giorni di sedersi a tavola con una ragazza dello Yorkshire. La cosa mi ha entusiasmata immediatamente, soprattutto perché ho un debole per l’Inghilterra e per la gente dello Yorkshire in particolare, così spontanea e friendly. Loro avevano fatto sentire me in famiglia, qualche anno prima, e mi piaceva che anche Elly, si sentisse a casa. Era la mia occasione per rendere ciò che avevo ricevuto. Ancora una volta, questo blog mi dà l’opportunità di far conoscere anche voi l’esperienza di Elly che ha deciso di trascorrere il suo anno di Erasmus in una cittadina…

View original post 998 more words

Advertisements

Author: Elly Cooke

Recent graduate of English Literature and Italian from the University of Leeds. Book lover and part-time Italian speaker.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s